شناسهٔ خبر: 220259 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

پایداری و استمرار خدمات فرودگاه شیراز در شرایط ویژه کشور

استاندار فارس استاندار فارس در بازدید از فرودگاه بین‌المللی دستغیب، ضمن تجلیل از مجاهدت کارکنان صنعت هوانوردی در حفظ شریان‌های ارتباطی جنوب کشور، بر ضرورت شتاب‌بخشی به پروژه‌های توسعه‌ای این فرودگاه با هدف ارتقای ظرفیت‌های راهبردی استان تأکید کرد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، حسینعلی امیری پس از بازدید از بخش‌های مختلف فرودگاه، در نشستی صمیمانه با کارکنان اداره‌کل فرودگاه‌های استان حضور یافت و از تلاش‌های آنان در ایام جنگ رمضان قدردانی کرد.

  استاندار فارس در دیدار با کارکنان و مدیران فرودگاه بین‌المللی شیراز، از مسئولیت‌پذیری جهادی مجموعه هوانوردی در ایام جنگ دوازده روزه و جنگ رمضان قدردانی کرد و اظهار داشت: گرچه در ایام جنگ زیرساخت‌های غیرنظامی نیز هدف قرار گرفت، اما هوشیاری و تلاش شبانه‌روزی متخصصان داخلی باعث شد تا خللی در روند خدمت‌رسانی به مردم ایجاد نشود.

 نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به جایگاه ویژه فرودگاه شیراز به عنوان مرکز پشتیبانی ارتباطی جنوب کشور، خاطرنشان کرد: فعال بودن همیشگی این مرکز بین‌المللی حتی در دشوارترین شرایط، نشان‌دهنده توان بالای مدیریتی و تخصص فنی پرسنل است که توانستند با خلاقیت و تکیه بر اصول پدافند غیرعامل، پایداری عملیاتی این زیرساخت حیاتی را تضمین کنند.

 استاندار فارس با تأکید بر اینکه حمل‌ونقل هوایی پیشران اصلی توسعه و دارای حساسیت‌های راهبردی است، تصریح کرد: بازگشت سریع و مقتدرانه تمامی بخش‌های فرودگاه به مدار خدمت، پیامی روشن از اقتدار و آمادگی زیرساختی کشور در عرصه‌های بین‌المللی است.

 حسینعلی امیری همچنین موقعیت جغرافیایی شیراز را نسبت به بنادر و مسیرهای ترانزیتی جنوب، استراتژیک توصیف کرد و افزود: تکمیل پایانه پروازهای خارجی فرودگاه شیراز یک ضرورت ملی برای تقویت دیپلماسی اقتصادی و رفاه شهروندان است؛ بنابراین از طریق هم‌افزایی با وزارت راه و شهرسازی و شرکت فرودگاه‌ها، پیگیری‌های لازم برای رفع موانع اجرایی و تجهیز منابع مالی این پروژه عمرانی در اولویت قرار خواهد گرفت.

 استاندار فارس همچنین از تلاش‌های رضایی کوچی معاون هماهنگی امور عمرانی و احمدی‌زاده مشاور عالی و رئیس حوزه و کشاورز، مدیرکل فرودگاه‌های استان، در روزهای جنگ قدردانی کرد و گفت: حمل‌ونقل هوایی پایه توسعه است و حساسیت آن به گونه‌ای است که کوچک‌ترین حادثه در این بخش، بازتاب جهانی دارد؛ بنابراین پایداری و امنیت این صنعت در فارس همواره در اولویت نگاه مدیریتی استان خواهد بود.

  در این نشست و پیش از سخنان استاندار، سید احمد احمدی‌زاده، مشاور عالی و رئیس حوزه استاندار فارس با تجلیل از مسئولیت‌پذیری مجموعه فرودگاه در شرایط پیچیده اخیر، حضور مستمر و بدون تشریفات استاندار در میان مردم و تأمین به موقع کالاهای اساسی را عامل ثبات و آرامش روانی جامعه در دوران جنگ دانست که الگویی برای همه دستگاه‌های اجرایی استان قرار گرفته است.

 وی با اشاره به تجربیات مدیریت بحران، بر آمادگی کامل استان برای مقابله با تهدیدات احتمالی و ضرورت صیانت از معیشت مردم در کنار تقویت زیرساخت‌های راهبردی تأکید کرد.

 همچنین رضایی کوچی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس با اشاره به وضعیت مطلوب توسعه فرودگاه‌های جهرم، لار، لامرد، فسا و داراب، بر نقش کلیدی صنعت هوانوردی در نمایش اقتدار حاکمیت تأکید کرد.

 وی تصریح کرد: بازسازی باندها و تکمیل زیرساخت‌های فرودگاهی به عنوان برند و ویترین کلان‌شهر شیراز، با هدف توسعه گردشگری و ارتقای ظرفیت‌های جابه‌جایی مسافر، در اولویت پروژه‌های عمرانی استان قرار دارد.

 در این نشست کشاورز مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس به ارائه گزارشی جامع از وضعیت بازسازی باندهای پروازی، آخرین وضعیت سیستم‌های ناوبری آسیب‌دیده و چالش‌های پیش روی تکمیل پایانه‌های بین‌المللی پرداخت و از ایثارگری کارکنان در حفظ امنیت پروازها در شرایط ویژه کشور تجلیل کرد.